دستگاه یخسازپولکی چگونه کار میکند؟

دستگاه یخسازپولکی چگونه کار میکند؟

مانند واحدهای تهویه مطبوع و یخچال‌ها، دستگاه‌های یخ‌ساز بر روی یک چرخه تبرید کار می‌کنند. آنها گرما را از آب میگیرند تا آن را منجمد کنند و آن گرما را در جاهای دیگر دفع می کند.

بنابراین، مهم ترین عنصر یک ماشین یخساز، اواپراتور است که گرما را از فضا جذب می کند و  با آب آن فضا را پر می کند و سپس اواپراتور گرما را از آن آب خارج می کند و عملاً آن را منجمد می کند. سپس آن آب یخ زده در یک مخذن ذخیره سازی جمع می شود، جایی که یخ تا زمانی که برای مصرف یا استفاده های دیگر آماده شود، باقی می ماند

یخ پولکی به‌جای داشتن یک سامپ با شبکه، در یک استوانه بلند که با آب پر می‌شود، تشکیل می‌شود. دیواره های سیلندر گرما را جذب می کنند. با یخ زدن آب، مارپیچ در مرکز سیلندر می چرخد و تکه های یخ را در حین یخ زدن فشرده می کند و به سمت بالای سیلندر حرکت می دهد. وقتی تکه‌ها به بالای آن می‌رسند، یخ پولکی از طریق یک ناودان رانده می‌شوند و به منبع ذخیره‌سازی می‌افتند.

شما می توانید از یخ پولکی برای مصارف خوراکی استفاده کنید، اما ما معمولا از یخ پولکی خالص برای اهداف ذخیره سازی استفاده می گرددبه عنوان مثال، بوفه‌ها ممکن است غذای سرد را در کاسه‌ها و سطل‌هایی که در یخ‌های پولکی فرو می‌روند، نگهداری کنند. نمونه دیگری از استفاده از یخ پولکی، نگهداری و نمایش ماهی تازه در بازار است.

وقتی رستوران‌ها از یخ پولکی برای مصرف خوراکی استفاده می‌کنند، معمولاً به جای پولک، «نگت» می‌بینید. تکه های یخ پوسته های فشرده ای هستند که گرد، نرم هستند و به راحتی با دندان خرد می شوند. می‌توانید این تکه‌ها را در برخی از نوشیدنی های رستوران‌ها (یا قهوه سرد  ) پیدا کنید.

استاندار های کیفیتی یخ پولکی

حتی اگر تکه های یخ و تکه های یخ فقط آب یخ زده هستند، استانداردهای کیفیت متفاوتی دارند. در حالی که برخی از این استانداردهای کیفیت مطمئناً همپوشانی دارند، برخی از ویژگی‌هایی که برای تکه‌های یخ پولکی هستند و بالعکس.

استانداردهای کیفیت با کیفیت آب استفاده شده در دستگاه یخساز پولکی شروع می شود. در تکه‌های یخ پولکی، آب خالص‌تر همیشه مطلوب‌تر است. با بررسی یک تکه یخ تولید شده توسط دستگاه یخساز پولکی  می توانید یک ایده کلی از خلوص آب بدست آورید. آبی که فاقد مواد معدنی یا هوای محبوس شده باشد سریعتر یخ می زند. با یخ زدن آب، حباب های آب و هوا مملو از مواد معدنی به سمت مرکز یک سلول روی شبکه حرکت می کنند تا در نهایت منجمد شوندو شما یک تکه یخ به دست خواهید آورد که وسط آن کدر به نظر می رسد. یخ ابری از آب سخت به دست می آید که محتوای معدنی و هوای بالایی دارد و نسبت به یخ شفاف مطلوبیت کمتری دارد.

 

یکی از مواردی که  یخ های حبه ای و یخ های پولکی با هم تفاوت دارند سختی مورد نظر آنهاست. در یخ، سختی به توانایی آن در کاهش دمای چیزی اشاره دارد. (سختی یخ را با سختی آب اشتباه نگیرید. آب سخت تر در واقع سختی یخ را کاهش می دهد زیرا محتوای معدنی بالا توانایی یخ برای حذف گرما از یک نوشیدنی یا محصول را کاهش می دهد.)

 

یخ های حبه ای متراکم هستند و بسیاری از ماشین های یخساز حبه ای که این مکعب ها ی یخی را تولید می کنند، مواد معدنی را می شویند و تا جایی که ممکن است حبه ها را سخت می کنند. یخ حبه ای معمولاً باید در محدوده سختی 95 تا 100 درصد باشد. از طرف دیگر، یخ پولکی ایجاد شده با دستگاه یخساز پولکی به طور طبیعی نرم تر خواهد بود، زیرا دستگاه نمی تواند محتوای مواد معدنی را شستشو دهد و هوای بیشتری در طول فرآیند انجماد وجود دارد. یخ پولکی در حالت ایده‌آل دارای سختی حدود 70 درصد خواهد بود.

 

صرف نظر از اینکه کسب و کار شما از کدام نوع یخ استفاده می کند، بهترین راه برای اطمینان از دریافت بهترین یخ ممکن تمیز نگه داشتن دستگاه های یخساز خود است. هنگام تمیز کردن دستگاه های یخ،  ساز یک ضدعفونی کننده ایمن بهترین عملکرد را دارد، فرقی نمی‌کند صاحب رستورانی باشید که نوشیدنی سرو می‌کند، یا مدیر بازاری که می‌خواهد محصولات خود را تازه نگه دارد، تمیز کردن و نگهداری درست دستگاه یخساز  بهترین کیفیت را به شما می‌دهد.

دستگاه یخسازپولکی چگونه کار میکند؟