مزایای یخساز پولکی و موارد مصرف یخساز پولکی

از جمله مزایای دستگاه یخساز پولکی که باید به آنها اشاره کنیم خشکی و تمیزی یخ تولیدی دستگاه یخساز پولکی ، عدم چسبندگی ، برخورداری از استاندارد بهداشتی ، انحنای سطوح و زوایای یخ ، سهولت انتقال و … می باشد . هر کدام از این مزایا کار بخش های مختلفی را آسان تر می کنند و باعث می گردند تا صنایع مختلف جهت بر طرف کردن نیازهای خود از این دستگاه یخساز یعنی همان دستگاه یخساز پولکی استفاده کنند و دستگاه یخساز پولکی به مرور زمان به صورت گسترده تری در سطح جامعه جهانی مورد استقبال قرار بگیرد که از جمله موارد مصرف دستگاه یخساز پولکی یا به عبارتی موارد استفاده از یخ پولکی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. سیستم های برودتی بتن و تجهیزات بچینگ پلنت : جهت کنترل دمای بتن در زمان هیدراته شدن بتن که حاصل از فعل و انفعالات داخلی بتن افزایش دمای آنی صورت می گیرد و همچنین برای جلوگیری از ترک خوردگی سطوح بتنی نیاز است که بتن در دمای معینی باقی بماند با توجه به این مسئله تمامی صنایعی که در حال حاضر از بتن استفاده می کنند از متقاضیان دستگاه یخساز پولکی می باشند که البته قبل از وجود یخساز پولکی از دستگاه یخساز قالبی استفاده می شده است که بوسیله یک دستگاه یخ خرد کن یخ خرد مورد نیاز را تهیه می کرده اند ولی به دلیل تلف شدن انرژی و زمان زیاد، مصرف این دستگاه یخساز قالبی و دستگاه یخ خرد کن به صرفه نبوده و هم اکنون از دستگاه یخساز پولکی استفاده می شود برای سهولت صنایعی که مصرف بتن زیادی دارند را به صورت تیتر وار نام می بریم : صنایع سد سازی ، ساختمانی ، عمرانی و…
  2. نگهداری و حمل و نقل مواد فاسد شدنی : استفاده از یخ پولکی در حفظ و نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی کمک شایانی نموده و این نوع یخ به دلیل خشکی ، تمیزی ، عدم چسبندگی و بهداشتی بودن یخ تولیدی دستگاه یخساز پولکی و از همه مهمتر ظرفیت تولید یخ دستگاه یخساز پولکی قادر به نگهداری مواد غذایی به مدت طولانی می باشد و در نتیجه باعث صرفه جویی در صنعت غذایی و همچنین بهبود در موضوع حمل و توزیع استاندارد می گردد.
  3. صنایع شیلات و آبزیان : از مهمترین صنایعی که از یخ پولکی تولیدی دستگاه یخساز پولکی استفاده می کنند صنایع شیلات می باشد، دلیل این عمر حساسیت بالای در تازه ماندن ماهی می باشد که باعث کیفیت ان می گردد. همانطور که مستحضرید ماهی بعد از صید باید مصرف گردد در صورت عدم استفاده کیفیت خود را از دست داده و به این منظور صیادان بعد از صید ماهی آن را بلافاصله با انواع یخ پوشش می دهند که به صورت تازه بماند تا زمانی که به مشتری نهایی صید خود را تحویل می دهند لذا برای پوشش ماهی بوسیله یخ نیازمند نوع یخ هستند که اولا به صورت خرد و ریز باشد دوما قابلیت ماندگاری بالایی داشته باشد و سوما بهداشتی باشد و به یکدگیر نچسبند. این خواص جز در یخ پولکی تولیدی دستگاه یخساز پولکی در دستگاه یخساز دیگری تولید نمی گردند. لازم به ذکر است این نوع دستگاه یخساز صنعتی به راحتی روی کشتی های ماهیگیری نصب و با استفاده از آب دریا اقدام به تولید یخ پولکی می نماید و فرآیند نگهداری صید را تسهیل و امکان پذیر م یکند
  4. صنایع شیمیایی : در صنعت دارو و داروخانه ایی و آزمایشگاهی از یخساز پولکی به فراوانی استفاده می کنند چون هم یخ پولکی قدرت کاهش سریع دما را دارد و مهمتر برخورداری یخ تولیدی از استانداردهای بهداشتی می باشد.
  5. فرآورده های گوشتی : در کشتار گاهها بعد از کشتار دام و طیور نیاز به محیطی سرد بهداشتی جهت نگهداری کشتار می باشند و نرخ بالای تبادل برودتی در کنترل و جلوگیری از انتقال آلایش با توجه به حجم بالای کشتار و سرعت خط تولید بسیار موثر است و با توجه انرژی بر بودن دستگاه یخساز حتما باید دستگاه یخساز بسیار از لحاظ توان بالا بوده که یکی از کارآترین دستگاه ها ، یخساز پولکی می باشد.
  6. شرب و مصارف معمولی : یخ تولید دستگاه یخساز پولکی به دلیل دارایی از استاندارد های بهداشتی و قدرت سرمایشی بالا و سریع برای مصارف معمولی در سطح کارخانجات مناسب می باشد.

و البته در حال حاضر موارد مصرف یخ پولکی تولیدی دستگاه یخساز پولکی به صورت گسترده تری در حال افزایش است.

 

برای مشاهده دستگاه یخساز پولکی شرکت پترو افق فن آوران کلیک کنید

مزایای یخساز پولکی و موارد مصرف یخساز پولکی