معرفی یخساز پولکی

یخساز پولکی دستگاهی است که یخ هایی بسیار نازک و شبیه به پولک درست می کند و کاربردهای متفاوتی در صنایع شیلات، صنعت بتن ریزی و کشتارگاه ها دارد. این دستگاه های یخ ساز در ظرفیت های متفاوت قابلیت تولید یخ را دارند و جالب است بدانید که برای تولید یخ در این دستگاه ها که به صورت اتوماتیک کار می کند، می توان از کمترین نیروی کاری بهره گرفت.

از آنجایی که یخ های پولکی ضخامت نازک تری دارند بنابرین سطح تماس شان نسبت به یخ های حبه ای گسترده تر می شود از این رو  کاربردهای بیشتری نسبت به یخسازهای حبه ای دارند. یخ های پولکی تولید شده، هم در نگهداری مواد غذایی و هم در مصارف صنعتی به کار می روند. از یخسازهای پولکی در کافی شاپ ها رستوران ها برای خنک سازی نوشیدنی ها ، در صنایع شیلات برای پایین آوردن دمای لاشه ماهی یا غذاهای دریایی ، در کشتارگاه ها برای پایین نگه داشتن محصولات گوشتی  و در صنایع ساختمانی نیز برای پایین آوردن دمای بتن ، استفاده می کنند.

  • کاربرد یخ در صنایع شیلات: تازه ماندن ماهی در این نوع صنعت، بسیار حائز اهمیت است و استفاده از یخ های پولکی کاربردی تر خواهد بود. چون به راحتی می تواند بعد از صید شدن ماهی ها سطح آنها را پوشش دهد ضمن اینکه این نوع یخ ها بسیار کم حجم هستند که علاوه بر عدم چسبندگی، بهداشتی ترند و ماندگاری بسیاربالایی دارند و خیلی راحت بر روی  کشتی‌های ماهیگیری قابل نصب هستند.

  • صنایع گوشت و فراورده‌های آن: همانطور که می دانید لاشه دام و طیور بلافاصله بعد از کشتار باید به یک محل خنک و بهداشتی انتقال یابد تا بافت گوشت دچار فساد نگردد. از طرفی استفاده از دستگاهای یخساز متحمل صرف هزینه های بسیار زیاد است ولی استفاده از یخ های پولکی ضمن حفظ کیفیت محصول، راندمان عملیات خنک سازی محصولات گوشتی را افزایش می دهد.

  • صنایع بتن و بچینگ بتن: زمانی که بتن هیدراته می شود باید دمای آن را در پایین ترین نقطه انجماد حفظ کرد و استفاده از یخ های پولکی برای ثابت نگه داشتن دمای بتن بسیار مناسب است چرا که مانع از ترک خوردن سطوح بتنی می شود.

  • صنایع شیمیایی و دارویی: بهره گیری از یخ های پولکی در صنعت دارو و داروخانه، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها مخصوصا در قسمت بانک خون، بسیار حائز اهمیت است. بهداشتی بودن یخ پولکی باعث شده است تا از آن برای پایین آوردن دمای داروهایی که در معرض خرابی قرار می گیرند، استفاده شود.

  • صنایع حمل و نقل و جابجایی مواد فاسد شدنی: با استفاده از یخ پولکی، خیلی راحت می‌توان از مواد غذایی، به مدت طولانی نگهداری کرد چون کاملا خشک است و با ویژگی عدم چسبندگی که دارد، مانع  فساد مواد غذایی می شود ضمن اینکه، استفاده از یخ های پولکی در  صرفه جویی  و ماندگاری بیشتر مواد غذایی و بهبود وضعیت حمل و نقل بیشتر حائز اهمیت است.

برای مشاهده مشخصات دستگاه یخساز پولکی کلیک کنید

معرفی یخساز پولکی